9e739fd928c1ef1096635bb4b013b509.jpg
2f971821bfbe197b81d9497eef5aa659.jpg
aaa253dae8b38ac4965b2bd20143339e.jpg
0b36168f28219653977ef7f6dd33b2e7.jpg
Turistička zajednica Grada Bakra
English Ente turistico della citta di Bakar - Citta di Bakar Tourismusverband Der Stadt Bakar - German

ML2020 1170x250

Novosti

Grad Bakar u uspješnim pričama s Kvarnera

Objavljeno: 10.05.2016.

Svjetski poznati poslovni magazin Forbes objavio je priču o uspješnim gradovima s Kvarnera među kojima je i Grad Bakar. Kompletnu priču pročitajte u nastavku ili preuzmite digitalno izdanje u privitku.

Pozitivne vibracije iz Rijeke šire se i na okolne gradove i općine, među kojima je površinom najveći Bakar. Prostire se na čak triput većem teritoriju nego Rijeka iako u svih 12 naselja ima samo 8500 stanovnika. Po gospodarskim pokazateljima Bakar je već nekoliko godina među najuspješnijim i najbogatijim gradovima u cijeloj Hrvatskoj. U njoj posluje 160 tvrtki koje zapošljavaju oko 4000 ljudi. Trećina pogona je proizvodna, trećina trgovačka, a trećina su skladišta. U tijeku su ulaganja u nove pogone, vrijedne oko 300 milijuna kuna. Zona se stalno širi i u njoj bi se moglo otvoriti još oko 2000 radnih mjesta.

Gradić uz more iz kojeg se desetljećima uzdizao visok dimnjak koksare sve se više dotjeruje. Industrijska prošlost sve je manje vidljiva iako je u zaljevu i danas luka za prekrcaj ugljena te nafte i naftnih derivate. No, Bakar sve više ostavlja dojam slikovitog turističkog mjesta u kojemu se itekako ima što vidjeti, od rimskih i srednjovjekovnih spomenika do građevina iz doma Austro-Ugarske, kada grad postaje važna luka.

Sve se više ulaže u kulturu. Gradonačelnik nas vodi u upravo dovršen Dom Kulture, koji je izvana i iznutra prepoznatljiv po osebujnoj arhitekturi i živim bojama. Zgrada iz 70-ih godina prošlog stoljeća godinama je zjapila zapuštena, a sada je u njoj velika dvorana sa 800 sjedala i niz drugih prostorija za razne sadržaje. Planova je mnogo. Na vremena kada je uz morsku obalu tutnjala teka industrija podsjeća i podmorski tunel koji vodi s jedne na drugu stranu zaljeva. Nekada je služio za transport rudače, a uskoro će njime prolaziti ljudi. Povrh njega će, malo iznad morske površine, biti uređena šetnice. Na mjestu nekadašnje koksare predviđena je stambeno-poslovna zona, a između nje i gradske jezgre uredila bi se jedna od najvećih marina na Jadranu. No, ti projekti čekaju da administrativne prepreke riješi država, koja je vlasnik platoa koksare. Gradske vlasti su očito mnogo efikasnije.

Do 1994. godine Bakar je administrativno bio pod Rijekom, a danas je jedan od rijetkih gradova u njezinoj okolici koji nije ušao u sustav riječke urbane aglomeracije. Gradonačelnik Klarić smatra da ima dovoljno argumenata da se Bakar razvija samostalno kao i proteklih godina, tijekom kojih gotovo ništa nije dobio ni od Grada Rijeke, ni Primorsko-goranske županije, ni od Države.

“Kada sam 2005. postao gradonačelnik, prihodi Grada bili su 19 milijuna kuna, a danas su 62,5 milijuna s tendencijom rasta kako se povećava i broj tvrtki i zaposlenih u zoni, i to usprkos gospodarskoj krizi. Neki će reći da je nama lako jer imamo gospodarsku zonu ali mi smo u nju uložili 120 milijuna kuna gradskog novca – u kupnju zemljišta, gradnju sve potrebe infrastrukture, privlačenje investitora… Sve smo to sami odradili s ukupno 21 zaposlenom osobom u gradskoj upravi i petero njih u poslovnoj zoni. Za nekoliko godina, kada grad više ne bude morao toliko u uređene zone Kukuljanovo, imati ćemo više novca za druge gradske projekte”, ističe Klarić i dodaje kako je za Bakar jako dobro da se i Rijeka razvija te mu je izuzetno važna dobra suradnja s riječkim gradskim vlastima. Bakrani se u Rijeci školuju i liječe, a Riječani u Bakar dolaze na posao.